Aquest blog estaria dins del bloc 5 d'Educació Física, el qual s'anomena “Jocs i esports”. Amb ell, els alumnes aprendran una sèrie d'objectius entre els quals destaquem els més importants:
- Utilitzar les seues capacitats físiques, habilitats motrius i el seu coneixement de l’estructura i funcionament del cos per a adaptar el moviment a les circumstàncies i condicions de cada situació.
- Realitzar de forma autònoma activitats físico-esportives que exigisquen un nivell d’esforç, habilitat o destresa, posant l’èmfasi en l’esforç.
- Desenrotllar la iniciativa individual i l’hàbit de treball en equip, acceptant les normes i regles que prèviament s’establisquen.
- Participar en activitats físiques compartint projectes, establint relacions de cooperació per a aconseguir objectius comuns, resolent per mitjà del diàleg els conflictes que puguen sorgir i evitant discriminacions per característiques personals, de gènere, socials i culturals.
- Fomentar la comprensió lectora com a mitjà de busca i intercanvi d’informació i comprensió de les normes del joc.
A banda de pretendre assolir uns objectius, també pretenem que s'aprenguen uns determinats continguts:
- Tipus de jocs i activitats esportives. Realització de jocs i d’activitats esportives de diverses modalitats i dificultat creixent, amb especial referència a les tradicionals i populars de la Comunitat Valenciana, com ara la Pilota Valenciana.
- Acceptació i respecte cap a les normes, regles, estratègies i persones que participen en el joc. Elaboració i compliment d’un codi de joc net.
- Acceptació del paper que corresponga exercir com a jugador dins de l’equip, independentment de la seua capacitat motriu.
- Identificació dels valors fonamentals del joc: l’esforç personal, la relació amb els altres i l’acceptació de resultat.
- Ús de les tecnologies de la informació i la comunicació com a mitjà per a demanar informació, elaborar documents i fomentar un esperit crític amb relació a l’àrea.
Referit a habilitats de comunicació, també es pretén que l'alumnat, a part de buscar la informació, siga capaç de seleccionar aquella que de debó li és vàlida per a la seua finalitat. Volem que busquen informació a partir de diferents medis: internet, preguntes a gent major (inclús poden grabar-los en vídeo i tindre l'oportunitat d'ensenyar-lo als companys a classe), llibres, vídeos, etc.
En quant a activitats de reflexió, cal dir que eixa informació cal analitzar-la, comparar-la amb la resta d'informació per tal de valorar-la entre els membres d'un mateix grup i seleccionar la informació adequada.